GRA "KOT W LABIRYNCIE"
Projektowanie gry polegającej na przejściu postaci przez labirynt
Scena w Scratch ma wysokość 360 punktów a szerokość 480 punktów. Planszę podzielimy na równe kwadraty o boku 40 punktów, co da nam 9 wierszy i 12 kolumn. Zatem nasza postać, aby przeskoczyć z jednego kwadratu na drugi będzie musiała przesunąć się dokładnie o 40 punktów, gdyż tyle jest od środka dowolnego kwadratu do środka innego kwadratu z nim sąsiadującego.
PLIKI DO POBRANIA:
Abyś nie musiał tworzyć sam takiej planszy poniżej możesz ją pobrać na swój komputer klikając tutaj, a następnie naciskając na nią prawym przyciskiem myszy i z rozwiniętego menu wybrać odpowiednią opcję (w zależności od przeglądarki: "Zapisz grafikę jako", "Zapisz obraz jako" lub podobnie).
TWORZENIE GRY:
Po pobraniu pliku "labirynt_plansza" wgrywamy go jako tło sceny do naszej gry:
Następnie tworzymy skrypty. Skrypty, które potrzebne nam są do stworzenia podstawowej wersji gry "KOT W LABIRYNCIE" pobierz klikając tutaj.
Jeśli zrobiliście już grę to tylko przypomnijcie sobie, jak wyglądały skrypty. Natomiast uczniowie, którzy nie wykonali gry (byli nieobecni na zajęciach lub nie zdążyli wykonać) muszą tą pracę wykonać.
Uczniowie, którzy nie mają jeszcze założonego konta na portalu https://scratch.mit.edu/ muszą takie konto założyć. Poniżej link do instrukcji, wyjaśniającej krok po kroku, jak należy takie konto założyć. Wszystkie prace w Scratchu wykonujcie na swoim koncie online.
Instrukcja - zakładanie i korzystanie z konta na portalu scratch.mit.edu